Systém LiTRIC kombinuje výhody elektronického i mechanického systému. Jednak umožňuje vícenásobné nafouknutí na jedno nabití a zároveň je váhou srovnatelný s nejlehčími mechanickými řešeními záchranných systémů (systémy s tlakovou kartuší).
VLASTNOSTI LiTRICu
- 150 litrový airbag
- Airbag je z pevného, dvouvrstvého materiálu, přesto je velmi lehký a dobře sbalitelný
- Výkonný ventilátor, který vhání okolní vzduch do airbagu.
- Difuzorem se přivádí vzduch do 150 litrového airbagu během 4 vteřin.
- Snadné vypouštění a sbalení vyfouknutého airbagu.
- Energii ventilátoru dodává 9 superkapacitorů .
- Nejmodernější řešení energetického managementu systému.
- Možnost vícenásobné aktivace airbagu na jedno nabití.
- Po 25 minutách je systém připraven na další aktivaci.
- Kompaktní řešení systému, který nezabírá v batohu moc místa.
- Uzavřený systém - není potřeba nic přikupovat, ani hlídat, stačí mít systém nabitý energií ze sítě.
- Uživatelsky jednoduchý batoh – tlačítko ON/OFF, aktivační madlo a port USB-C.
- Velmi lehký systém (1080 g), nejlehčí mezi ventilátorovými technologiemi
- Bezstarostné cestování letadlem
- Funkční v silném mrazu, až do -30°C
- Velmi rychlé zablokování výškově nastavitelného aktivačního madla proti nechtěnému nafouknutí.
LiTRIC SPOJUJE VÝHODY ELEKTRONICKÉHO I MECHANICKÉHO SYSTÉMU
Dvě silné outdoorové značky, německý Ortovox a kanadský Arc´teryx, spojily síly a vytvořily nový záchranný systém pro lavinové batohy. Airbag je plněn okolním vzduchem pomocí ventilátoru, který čerpá energii ze superkapacitoru. LiTRIC spojuje výhody elektronického i mechanického systému. 100% vyrobeno v Bavorsku.
VÁHA JEDNÉ TERMOSKY A ČAJEM
Litric je jeden z nejlehčích systémů. Jeho celková hmotnost je 1080g, což znamená prvenství v kategorii elektronických systémů a 3. místo bez rozdílu technologií. Váha tedy odpovídá jedné termosce s čajem.
BEZ OMEZENÍ PŘI LÉTÁNÍ
Litric lze přepravovat letecky bez nutnosti papírování na rozdíl od systémů vyžadující bombičku se stlačným vzduchem. Superkapacitory jsou pasivní prvky s energetickým obsahem. Podle pravidel IATA si cestující mohou vzít do letadla až 15 takových předmětů pro osobní potřebu, z nichž se každý musí vejít do limitu 100 Wh. Li-ion akumulátor v LiTRICu má kapacitu 7,4 Wh.
INTUITIVNÍ AKTIVACE I UZAMČENÍ
Trigger neboli aktivační madlo jde aktivovat opravdu rychle. Stačí ho otočit o 180°, čímž se střídá poloha pro aktivaci s uzamčenou polohou. Jde to snadno jednou rukou a nehrozí tak nechtěná aktivace např. při jízdě lanovkou. Navíc se dá nastavit do 3 výškových poloh na popruhu.
DO NADÝCHANĚJŠÍHO PRAŠANU
Rozhodně se nemusíš bát, bude fungovat i při opravdu silných mrazech. Aktivace je totiž možná až do -30 °C. Můžeš si tak vychutnat ten opravdu nejnadýchanější prašan.
SNADNÉ VYFOUKNUTÍ, SBALENÍ A POJISTKA PROTI NECHTĚNÉMU OTEVŘENÍ
Po aktivaci snadné vyfouknutí a sbalení, jako spacáku do obalu. Žádné skládání a nutný postup dle návodu. Pojistka airbagového prostoru (mechanická západka) zajišťuje aby nedošlo k nechtěnému otevření této kapsy, např. při pádu. Po triggeru je to sekundární pojistka. Pro vlastní 150l airbag se používá technologie dvouvrstvého materiálu, který přináší sníženou hmotnost a zvýšenou odolnost proti roztržení. K vypuštění nafouknutého airbagu slouží pojistný klíč, který je součástí batohu, a slouží k odjištění systému, abys ho mohl rychle vypustit a složit.
BATOHY RŮZNÉHO OBJEMU NA JEDNY ZÁDA
Koncept zip-on na zádovém systému umožňuje jednoduše připnout zipem vaky různého objemu a získat tak vícero možností batohů s jedním systémem. Pro Touring (40, 30 a 36S, 28S) a pro Freeride (28, 18 a 26S, 16S).
SNADNĚJŠÍ ZAPÍNÁNÍ PŘEZKY A POJISTNÉHO POPRUHU
Pojistný popruh mezi nohama je proveden ve svítivě oranžové barvě, pro rychlou a jasnou kontrolu správného zajištění před sjezdem. Účelem popruhu je zabránit strhnutí batohu z těla v jedoucí lavině. Díky provedení pojistného popruhu může být přezka bederního popruhu pohodlně zacvakávací, jako je u nelavinových batohů běžné. Zacvakávací přeska bederáku tak zásadně zvyšuje uživatelský komfort, hlavně při rychlém rozepínání před nástupem na lanovku.
SUPERKAPACITOR JE KONDENZÁTOR S VELMI VYSOKOU ELEKTRICKOU KAPACITOU
Na rozdíl od baterie, která využívá elektrochemické reakce, ukládá kondenzátor energii prostřednictvím statického náboje. Superkapacitor je ideální, když je potřeba krátkodobě velký výdej elektrické energie. Přesně tohle potřebuje ventilátor lavinového batohu pro naplnění airbagu okolním vzduchem. U LiTRICu je zdrojem energie integrovaný Li-Ion akumulátor, který znáš z mobilu. Dobíjení je velmi jednoduché - prostřednictvím kabelu USB-C, který je součástí balení. Nabíjení trvá 2-3 hodiny. Na jedno nabití je možné aktivovat airbag dvakrát, ale po první aktivaci je nutné počkat zhruba 25 minut, aby zregeneroval superkapacitor a druhé nafouknutí proběhlo bez problémů. Na boční straně batohu je v místě systému síťované okénko, kterým je vidět semafor, indikující stav nabití systému (Zelená / Oranžová / Červená).